Bezpieczny sposób ładowania pojazdów elektrycznych z Doepke
Bezpieczny sposób ładowania pojazdów elektrycznych z Doepke
Korzystaj z prądu bezpiecznie.
Bezpieczny sposób ładowania pojazdów elektrycznych.
Przyszłościowe technologie wymagają przyszłościowych strategii ochrony różnicowoprądowej. Z tego powodu ekspert ds. zabezpieczeń różnicowoprądowych Doepke oferuje wyłączniki różnicowoprądowe specjalnie do wymagań stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dla zrównoważonego bezpieczeństwa.
Zabezpieczenie różnicowoprądowe urządzeń ładujących
E-mobilność otwiera nowe możliwości na zyskowny przyszły rynek dla specjalistów od elektryczności: im większa liczba samochodów elektrycznych na drogach, tym większe zapotrzebowanie na punkty ładowania. Zabezpieczenie różnicowoprądowe kolumn ładujących, skrzynek ściennych i podobnych urządzeń może stanowić wyzwanie, ale wyłączniki różnicowoprądowe Doepke dla pojazdów elektrycznych (projekt EV) oferują bezproblemowe rozwiązanie i są teraz zgodne z nową normą produktową IEC 62955.
Niezawodna ochrona dla e-mobilności
Podczas ładowania pojazdów elektrycznych mogą wystąpić łagodne prądy różnicowe DC o wartości większej niż 6 mA. Wartość ta wykracza poza zakres stosowanych klasycznych wyłączników różnicowoprądowych typu A. W najgorszym przypadku wyłączniki w sieci zasilającej stacje ładowania mogą ulec awarii w wyniku wstępnego namagnesowania rdzenia przekładnika Ferrantiego i awaria ta zostanie niezauważona. Awaria ta spowoduje, że cała instalacja zabezpieczona wyłącznikiem różnicowoprądowym może nie być chroniona ze względu na znieczulenie wyłącznika. Norma IEC 62955 dotyczy urządzeń zabezpieczających różnicowoprądowych (RDC-PD) i urządzeń monitorujących różnicowoprądowych (RDC-MD) pod ogólnym terminem RCD-DD. Urządzenia monitorujące prąd różnicowy stały składają się z modułu monitorującego do wykrywania gładkich prądów różnicowych DC
i urządzenia przełączającego (rysunek 1). Pracując z tą konkretną kombinacją, instalator musi jednak zawsze dokładnie przestrzegać kryteriów wyłączania wymaganych w przypadku awarii.
Nasze wyłączniki różnicowoprądowe DFS EV spełniają wymagania tej normy w jednym urządzeniu (rysunek 2). Oznacza to, że niezawodnie chronią one urządzenie ładujące i nadrzędne wyłączniki różnicowoprądowe przed awarią.
Wyłączniki różnicowoprądowe Doepke (konstrukcja EV) są dostępne w wersjach typu A i typu F. DFS 4 A EV wykrywa sinusoidalne prądy różnicowe AC i pulsujące prądy różnicowe DC, niezależnie od napięcia sieciowego. Ponadto DFS 4 F EV wykrywa również prądy różnicowe o mieszanych częstotliwościach, które mogą występować podczas ładowania pojazdów elektrycznych. DFS 4 F EV posiada opóźnienie
w zadziałaniu oraz zwiększoną wytrzymałość na prąd udarowy (wykonanie KV) co znacząco zmniejsza ryzyko przypadkowego wyzwolenia.
Projekt: odpowiednia kombinacja robi różnicę
Przypadek 1:
Urządzenie ładujące jest zasilane z gniazda zabezpieczonego wyłącznikiem różnicowoprądowym typu A. Norma wymaga ochrony przed gładkimi prądami różnicowymi DC powyżej 6 mA. Ochronę tę gwarantuje DFS 4 EV.
Przypadek 2:
Urządzenie ładujące jest na stałe połączone do sieci (bez pośrednictwa gniazda). W takim przypadku wystarczająca jest instalacja jednego DFS 4 EV na punkt ładowania. Zapewnia to całkowitą ochronę przed prądami różnicowymi. Nie ma potrzeby stosowania nadrzędnego wyłącznika różnicowoprądowego.
Przypadek 3:
Czasy rozłączania w tym systemie zasilania podlegają bardziej rygorystycznym obostrzeniom. Urządzenia ładujące podłączone na stałe wymagają nadrzędnego wyłącznika różnicowoprądowego. Zastosowanie DFS 4 EV w urządzeniu ładującym zabezpiecza nadrzędny wyłącznik różnicowoprądowy w przypadku wystąpienia gładkich prądów różnicowych DC o wartości większej niż 6 mA.
Przypadek 4:
Jeśli kilka urządzeń ładujących jest zabezpieczonych jednym wyłącznikiem różnicowoprądowym, to musi on być wrażliwy na prąd AC-DC, ponieważ gładkie prądy resztkowe DC mogą się sumować. Konstrukcja urządzeń ładujących zapewnia każdemu gniazdu ładowania własne zabezpieczenie poprzez wyłącznik różnicowoprądowy.
Kompleksowe rozwiązanie dla punktów ładowania
Postaw na bezpieczeństwo dzięki wyłącznikom różnicowoprądowym w wykonaniu EV firmy Doepke, które gwarantują wymaganą ochronę punktów ładowania. Ich wykonanie zapewnia niezawodną ochronę użytkowników i instalacji, nawet w przypadku wystąpienia gładkich prądów resztkowych DC powyżej 6 mA. Jako łatwe w instalacji kompletne rozwiązanie eliminują potrzebę stosowania dodatkowych zabezpieczeń różnicowoprądowych.
Nadzoruj działanie stacji ładowania: sprzęgło do zdalnego sterowania DFA 3
Jeśli chcesz uzyskać większą niezawodność systemu w elektromobilności, możesz zastosować sprzęgło DFA 3. Te urządzenia, o szerokości zaledwie 1 modułu, są idealnym dodatkiem do naszych wyłączników różnicowoprądowych o konstrukcji EV, szczególnie w przypadku zdalnych punktów ładowania. DFA 3 można używać do zdalnego włączania i wyłączania wyłączników różnicowoprądowych i tym samym sterować działaniem punktu ładowania.
Dzięki wyjściu statusowemu można również przesyłać aktualny stan podłączonego wyłącznika różnicowoprądowego (wł./wył.). Po awaryjnym wyzwoleniu jeżeli zachodzi taka konieczność, sprzęgło DFA 3 automatycznie załączy wyłącznik. DFA 3 podejmie maksymalnie do 3 prób załączenia RCCB po wyzwoleniu pod warunkiem braku błędu.
proste połączenie z RCCB przez wkliknięcie
komunikat o stanie RCCB poprzez wyjścia statusowe
kompaktowa konstrukcja: szerokość tylko jednego modułu
Ochrona różnicowoprądowa kolumny ładującej z funkcją awaryjnego wyłączania
DFS 4 A EV NA zapewnia niezawodną ochronę urządzeń elektromobilności. Wyłącznik ten nie tylko monitoruje urządzenie ładujące, ale również zewnętrzny obwód zatrzymania awaryjnego. W przypadku zagrożenia można wyłączyć centralnie jeden lub kilka punktów ładowania za pomocą przycisku. Zapewnia to zwiększone bezpieczeństwo korzystania z urządzeń na przykład w miejscach publicznych.
zoptymalizowany pod kątem urządzeń naściennych oraz kolumn ładujących
wykrywanie DC od 6 mA oraz funkcja wyłączania awaryjnego w jednym urządzeniu
możliwość zabezpieczenia przed zerwaniem przewodu
zintegrowany przełącznik pomocniczy do zdalnej sygnalizacji statusu urządzenia (zał/wył)
zgodny z normą kompleksową IEC 62955
Poznaj rozwiązania Doepke:
https://el-team.com.pl/producent/doepke/
Pobierz broszurę w PDF:
EL-TEAM-DOEPKE-Bezpieczny-sposob-ladowania-pojazdow-elektrycznych-broszura.pdf
Produkty dostępne na platformie B2B:
https://b2b.el-team.com.pl/doepke